30 Ağustos 2015 Pazar

Opnet Modeler - Riverbed Modeler

opnet-modeler

Opnet Modeler, network mühendisleri için ağ simülasyonları, trafik analizleri, ağ dizaynları gibi bir çok işlemi ayrıntılı olarak yapmalarına olanak sağlayan bir programdır. Program ile çok farklı ağ topolojileri oluşturabilir, ağ cihazları arasında trafikler oluşturabilir ve bu trafikleri izleyerek karşılaştırmalar yapabilirsiniz. Hatta geliştirdiğiniz protokolleri programa entegre edebilirsiniz.

Opnet Technologies Inc. yakın zamanda Riverbed Tech. olarak değiştirdi Bu yüzden şirketin tüm programlarında isim değişiklikleri oldu. Opnet Modeler'ın ismini de Riverbed Modeler olarak değiştirildi. Bu yüzden yazımın bundan sonraki kısmında Opnet Modeler yerine Riverbed Modeler olarak devam edeceğim.


Riverbed Modeler, Windows işletim sistemlerinde kullanılabiliyor. Opnet Modeler için bir çok ön hazırlık gerekirken, Riverbed Modeler'i sadece kurulum sihirbazını kullanarak sistemime kurdum. İşletim sistemi olarak Windows 10 kullanıyorum. Belki bunun bir etkisi vardır ama açıkçası pek incelemedim. Bununla ilgili bir bilgiye rastlarsam, yazıyı düzeltirim.

Riverbed Modeler, lisanslı bir program olmasına rağmen, üniversite öğrencilerine 6 aylık tam sürüm kullanabilecekleri akademik lisans vermektedir. Akademik lisans alabilmek için "edu" lu bir e-posta adresiniz olması gerekiyor. Bu şekilde bir e-posta adresiniz varsa aşağıdaki bağlantıdan kayıt olarak 6 aylık Riverbed Modeler programını indirip, lisanslı olarak kullanabilirsiniz.

http://enterprise37.opnet.com/4dcgi/SIGNUP_NewUser

İlginç bir şekilde bağlantı bazen çalışmayabiliyor. Aynı sorunu ben yaşadığımda "support@riverbed.com" e-posta adresine durumu bildiren bir e-posta attığımda ertesi gün bağlantıyı çalışır hale getirmişlerdi. Bu aklınızda olsun.

Bundan sonraki yazılarımda, Riverbed Modeler ile nasıl ağ topolojileri hazırlayacağınız, test edeceğiniz konuları hakkında bilgi vereceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder